Vše začalo nenápadně – webový obchod, který na první pohled působil jako jeden z mnoha e-shopů s dárkovými předměty. Nabídka byla pestrá: hrnečky, trička, mikiny, kšiltovky, polštářky i cestovní lahve. Jenže zboží mělo jedno společné, všechno bylo označeno známými logy, ať už šlo o automobilky, hudební skupiny, značky nápojů nebo fotbalové kluby.
„Obviněný měl nabídnout a prodat zboží označené chráněnými známkami v celkovém množství nejméně třiadvacet tisíc kusů,“ uvedla policejní mluvčí Michaela Raindlová. Podle vyšetřovatelů přitom muž neměl žádné oprávnění k užívání těchto značek.

Formálně sice obchod vedla společnost, v níž byla jednatelkou jeho blízká osoba, ale podle policie vše řídil výhradně obviněný. Z místa svého bydliště zajišťoval objednávky, distribuci i samotný prodej.
Na celém případu se podíleli i celníci z Generálního ředitelství cel. „Díky skvělé a až mravenčí práci vyšetřovatele z oddělení hospodářské kriminality Městského ředitelství policie Plzeň ve spolupráci s celníky se podařilo sedmatřicetiletého muže obvinit,“ doplnila Raindlová.
Vyšetřování nadále pokračuje. Pokud soud dospěje k závěru, že muž porušil autorská práva a ochranné známky ve velkém rozsahu, může si vyslechnout trest až osm let odnětí svobody.


