Výměna celkem 226 starších zařízení, která podporovala pouze Plzeňskou kartu, probíhala od konce loňského roku. Nahradily je nové multifunkční terminály s barevným displejem, umožňující širší spektrum plateb, od bankovní karty přes Plzeňskou kartu až po mobilní aplikaci.
„Znovu se potvrzuje, že PMDP jsou moderní společností, která obstojí i v mezinárodním srovnání,“ uvedl primátor města Plzeň Roman Zarzycký. Bezkontaktní platby kartou přitom v Plzni nejsou žádnou novinkou, město je zavedlo jako první v republice už v roce 2015 a dnes tvoří naprostou většinu transakcí. Jen v loňském roce jich bylo více než deset milionů, celkem už přes 33,8 milionu.
Podle náměstka primátora Aleše Tolara se bankovní karty staly dominantním platebním nástrojem. „Vloni tvořily 93 procent všech prodejů jednotlivých jízdenek.“ I přesto zůstává možnost využít Plzeňskou kartu, kterou loni cestující použili přibližně ve 400 tisících případech.
„Všechna vozidla jsou teď vybavena nejmodernější technologií. Cestujícím nabízíme maximální volnost ve výběru – ať už upřednostňují kartu, Plzeňskou kartu, nebo mobilní aplikaci, vždy je čeká rychlé a bezproblémové odbavení,“ uvedl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Podle něj je rok 2025 přelomový.
Digitalizace plzeňské dopravy tím ale nekončí. V minulém roce byl spuštěn nový e-shop Plzeňské karty a letos v březnu přibyla i mobilní aplikace Virtuální Plzeňská karta. Dopravní podniky také odstranily nutnost validace nákupů provedených online.


