Vystupuje věcně, mluví klidně, ale naléhavě. Při hovoru klade rychlé otázky a v případě známek nejistoty nebo neochoty ke spolupráci vyvíjí psychologický tlak.
„Někteří lidé hovor ukončili včas. Ti nerozhodní byli přesměrováni na videohovor přes sociální aplikaci. Při hovoru zasílal nebo ukazoval dokumenty, které měly evokovat, že jsou skutečně policejní,“ uvedla policejní mluvčí Pavla Burešová.
Podvodník přitom mluví se svými oběťmi jménem – zná jejich křestní jména i příjmení. Podle policie to naznačuje, že by mohl mít přístup k veřejným či uniklým databázím.
Cílem je vylákat údaje, které by mohly vést k přístupu k jejich financím. „Ani v jednom z těchto případů se pachateli nepodařilo dostat k takovým údajům, aby mohlo dojít k odčerpání finanční hotovosti z bankovních účtů,“ doplnila Burešová. Podle ní je patrné, že lidé jsou vůči podobným podvodům čím dál obezřetnější.
Policie ale varuje, že kreativita pachatelů roste. „Plejáda podvodných legend je velice pestrá a podvody čím dál tím více sofistikovanější,“ uzavřela mluvčí.
Policie proto důrazně doporučuje, aby veřejnost na podobné telefonáty neodpovídala a neprozrazovala neznámým osobám žádné osobní ani bankovní údaje, a to jak telefonicky, tak prostřednictvím internetových aplikací.


