Moderní technologie mění i způsob, jakým fungují nemocnice v Plzeňském kraji. Tamní zdravotnická zařízení začínají nabízet pacientům řadu služeb online, aby jim usnadnila každodenní komunikaci s lékaři. Objednání k vyšetření, předepisování léků na chronické potíže, vystavování neschopenek nebo potvrzení o zdravotní způsobilosti, to vše nově zvládnou lidé vyřídit i z pohodlí svého domova díky zavádění systému Medevio.
„Vedle toho sestry v řadě našich ambulancí vyřizují ve velké míře telefonáty nebo i osobní návštěvy, při kterých jde jen o administrativu. To je časově zatěžuje. Proto hledáme způsoby, aby se některé věci oboustranně zjednodušily,“ říká vedoucí IT projektů Skupiny Nemocnice Plzeňského kraje Tomáš Šenk.
Systém Medevio funguje nejen přes počítač, ale i pomocí mobilní aplikace, která je pro uživatele intuitivní a snadno ovladatelná. Aktuálně je systém zkušebně zavedený v některých ambulancích, konkrétně v osteologické ambulanci Klatovské nemocnice a dvou ambulancích Stodské nemocnice – praktického lékaře a gynekologické.
„Nyní ale zkušebně zavádíme systém Medevio, který má řadu doplňkových funkcionalit. Věřím, že pacientům i personálu usnadní komunikaci a ušetří čas,“ dodává Šenk.
Online zdravotnické služby nejsou novinkou, některé ambulance už dříve používaly rezervační systémy. Medevio však nabízí širší možnosti, které usnadní práci lékařům i pacientům.
S rostoucí poptávkou po digitálním vyřizování záležitostí reaguje systém na současné potřeby a zlepšuje péči i administrativu. Postupně se rozšíří do dalších ambulancí v Plzeňském kraji, aby si lidé mohli vyřídit více služeb pohodlně z domova.


