Ještě před pár týdny museli cestující z Prahy do Rokycan řešit složité kombinace tarifů a často i přestupování. To se ale změnilo v neděli 15. června 2025. S novým jízdním řádem se do systému Pražské integrované dopravy (PID) zapojil další úsek železniční trati 170 – konkrétně od Kařezu až po Rokycany. Lidé tak mohou do města na úpatí Brd dorazit přímým vlakem z Prahy s jednou jízdenkou a bez přerušení cesty.
„Pro cestující je to obrovské zjednodušení. Z Prahy se do Rokycan dostanou rychleji a levněji než dřív, bez nutnosti řešit dva různé jízdní systémy,“ uvedla mluvčí města Rokycany Natálie Vainarová.
Změna se týká osobních vlaků linky S70, která v Kařezu přechází v linku P2, dále rychlíků R16 a vybraných expresů linky Ex6. Na těchto spojích jsou nově platné jízdní doklady PID, a to i včetně Pražské Lítačky. V samotných vlacích je pak možné jízdenky označit, což je výrazné usnadnění pro cestující, kteří nastupují na neobsazených zastávkách.
Do tarifní zóny PID nově spadají stanice Kařízek, Mýto a Holoubkov (všechny v pásmu 8), a dále Svojkovice a Rokycany (v pásmu 9). Ve stanicích Holoubkov a Rokycany byla zřízena pokladní místa, kde je možné zakoupit PID jízdenky.
„Lítačka už není jen záležitostí Prahy a jejího nejbližšího okolí. Dostává se i do regionů, kam se dříve integrovaná doprava nedostávala. Je to důkaz, že spolupráce mezi kraji přináší konkrétní výsledky pro lidi,“ uvedla Vainarová.
Důležité však je, že tarif PID nelze použít pro cestování pouze uvnitř Plzeňského kraje. Jinými slovy, kdo by chtěl jet například z Holoubkova do Rokycan, musí nadále použít klasickou jízdenku Českých drah nebo Plzeňské integrované dopravy.
Za rozšířením PID stojí dohoda mezi Středočeským a Plzeňským krajem. Systém má za cíl zjednodušit cestování především těm, kteří denně dojíždějí za prací, studiem nebo jinými povinnostmi z regionů směrem k hlavnímu městu – a opačně.
„Rozšíření PID do Rokycan přináší větší komfort pro dojíždějící a zároveň zlepšuje dopravní propojení mezi jednotlivými kraji,“ uvedl mluvčí PID Filip Drápal.


